Active Beauty
Box: Sport pro ženy!

Přímý zásah

Box: Sport pro ženy!

Box že je dominantou mužů? V žádném případě! V současné době rozdává rány v ringu stále více žen! Proč je ženský box tak oblíbený, jak vypadá typický trénink - a proč je tento trend vlastně comebackem. 
Ženy se vždy musely probojovat každodenním životem. Nyní některé z nich objevily pěstní souboj také jako druh sportu. A je jich stále více. Neboť nejenže nás box udržuje fit, ale také posiluje naše sebevědomí a je vzrušující výzvou. Ostatně ženy nejsou v ringu žádnou novinkou: Ženský box byl oblíbený již v 18. století. 

Historie ukazuje: Box byl vždy záležitostí žen

Pravděpodobně historicky první oficiální boxerský zápas žen se konal v roce 1722 v Londýně - mezi Elizabeth Wilkinson a Hannah Hyfield. Již v roce 1911 se objevila první německá učebnice boxu od Joe Edwardse, který tímto ženský box vychválil. Přesto pokusy uznat ženský box jako olympijskou disciplínu byly marné. 

Za časů Výmarské republiky se nejprve boxovalo ve varieté - také ve vídeňském Prátru -, přičemž šlo v této době hlavně o zábavu. V Evropě byly také běžné zápasy v soukromých salonech. Tenkrát s boxem začaly emancipované umělkyně jako například Marlene Dietrich. Ve 30. letech minulého století se konala první utkání mezi ženami, která již měly charakter zápasu. Favoritkou byla tenkrát Vídeňačka Lizzi Dorey. 

Po druhé světové válce nebyl ženský box brán vážně. Oficiálního uznání se dočkal až na konci 20. století, kdy začaly boxerské kluby pořádat větší soutěže. První ženský boxerský zápas u nás se uskutečnil roku 1997 v Brně. 2001 se konalo první mistrovství světa a v roce 2012 byl ženský box konečně uznán jako disciplína na olympijských hrách - po více než 100 letech od prvního olympijského zápasu mužů. 

Box oblíbený sport dneška: Proč jdou ženy do ringu

U publika patří box k jedněm z nejoblíbenějších sportů na světe. Důležité zápasy jsou přenášeny do více něž 150 zemí světa, legendy jako Muhammada Aliho nebo Mika Tysona zná každé dítě. Existuje ovšem mnoho důvodů, proč bychom měli sami s tímto sportem začít. Pro některé boxerky jsou důležité dokonce všechny najednou. 

Ženský box jako cvičení pro celé tělo 

Při boxu s každým úderem trénujete ramena, paže, hrudník a záda. Úkroky a uhýbaní procvičují i hluboké svaly středu těla - a také postranní břišní svaly dostávají pěkně zabrat. Kromě toho je box perfektním cvičením pro každého, kdo si chce zlepšit rovnováhu a flexibilitu. Navíc je považován za základ všech vrcholových sportů. 

Ženský box jako sportovní výzva

I trénink je zábava. Nejde přeci jen o „údery“, ale především o techniku a taktiku. Jak mohu svého soupeře správně odhadnout? Kdy je nejlepší zasadit cílený úder?  

Ženský box jako vzpruha pro sebevědomí

Box je také cvičením pro duši. Sportovkyně se učí lépe vnímat své tělo a rozdávat efektivní údery i přes svoji nízkou hmotnost. Navíc se ženy učí jít odvážně vpřed - tímto odbourávají strach a agresivitu. 

Ženský box jako spalovač tuků

Během hodinového tréninku spálí tělo přibližně 1.200 kalorií. Při třech tréninkových hodinách týdně ztratíte půl kilogramu čistého tělesného tuku - jasné k.o. pro nežádoucí kila. Kromě toho pohybový a rychlostní trénink formuje postavu. A budování svalů zajišťuje trvalý úspěch. 

Box jako hobby sport: Jak vypadá trénink? 

Trénink začíná zpravidla rozcvičkou, při které se celkem zapotíte. K typickým zahřívacím cvičením patří skákání přes švihadlo nebo kruhový trénink. Teprve když je tělo nastartováno, nasadíte si boxerské rukavice a můžete se vybít na pytlích s pískem. Pak následuje cvičení s partnerkou, které vyžaduje odvahu.  

Amatérský box není nijak nebezpečný: Vědci ze stockholmského institutu Karolinska v rámci dlouhodobé studie zjistili, že tento sport nepředstavuje větší riziko než třeba fotbal nebo lehká atletika. Pokud se vám i přesto nechce do ringu, můžete se připojit jen k tréninku a profitovat z mnoha fyzických výhod kondičního boxu.