Active Beauty
Olejová, pěnová či bazická koupel: Ve které si odpočinout?

Olejová, pěnová či bazická koupel: Ve které si odpočinout?

Ať už bazická, olejová nebo pěnová: Hřejivá koupel dává odpovědi na (téměř) všechny životní otázky, zejména v zimě. Působí blahodárně, uvolňuje a představuje správný start každého wellness programu.

Pokud jde o téma koupelí, nevyhnutelně nám vytane na mysli jedno jméno: Kleopatra. Egyptská královna je dodnes známá pro své tajemství krásy. Podle legendy se nejraději koupala v mléce a medu. Avšak ponoření se do teplé vody neprospívá pouze pokožce, ale také duši. O to se postarají přísady do koupele, které mohou zmírnit bolesti a pomohou tělu i mysli uvolnit se a načerpat novou energii.

 

Koupele působí blahodárně na celé tělo

Při koupání proudí krev silněji do srdce a plic a ledviny vylučují více tekutiny. Stručně řečeno: Stimulují se metabolické procesy a tvorba nových buněk v těle. A jelikož tělesná teplota může v horké vodě velice snadno stoupnout, ovlivňuje koupel pozitivně také imunitu.

Teplota vody na koupání by však nikdy neměla přesáhnout 38 °C, jinak nebude krevní oběh již tak dobře spolupracovat. Naopak chladné koupele přispívají k regeneraci těla po cvičení a měly by se pohybovat v teplotách mezi 15 a 18 °C. Aby se však projevil jejich pozitivní účinek, nesmí trvat déle než několik minut. V ideálním případě trénujte tělo nejprve studenou sprchou a po koupeli ho opět zahřejte pozvolnými pohyby.

Avšak rozhodující nejsou pouze přísady, ale také délka koupele. Zatímco doba koupání by neměla přesáhnout 20 minut, aby nedošlo k unavení oběhu, je potřeba dbát i na minimální dobu, protože účinné látky se rozvinou nejprve po zhruba pěti minutách.

 

Bazická, olejová i pěnová koupel: Vyberte si

  1. Bazická koupel dokonale zvláční suchou pokožku

Ale pouze v případě, že do vody přidáte ty správné přísady. Protože čistá voda rozpouští kyselý ochranný plášť pokožky a změkčuje svrchní vrstvu. Čím teplejší voda, tím více hydratace kůže ztrácí. Pokud bojujete s extrémně suchou pokožkou, najdete v lázni s mořskou solí víc než jen blahodárný odpočinek. Taková koupel obsahuje kromě chloridu sodného různé minerály, jako je hořčík, vápník a jód, které působí antisepticky, hojivě a detoxikačně.

Také zásadité koupele mají co nabídnout, protože podporují samoregulaci pokožky. Ta se totiž snaží obnovit původní hodnotu pH, takže aktivně produkuje lipidy, které pokožku promastí. Po takové koupeli tělo osušte jen jemným poklepáním ručníkem. Minerály tak zůstávají na pokožce a mazové žlázy jsou stimulovány ještě několik dalších hodin.

Tip: Věděli jste, že skvělou bazickou koupel si můžete užít také díky jedlé sodě, kterou běžně používáte při pečení? Jednoduše nasypte 100 g jedlé sody do vody ve vaně a zamíchejte. Teplota vody by se měla pohybovat kolem 37 °C.

  1. Pěnová koupel

Pomocí pěny do koupele se můžete vydat na exotikou vonící výlet snů do Karibiku nebo se projít rozkvetlým levandulovým polem. Ideálně hodí k odpočinku a díky různým barvám a vůním nás nikdy nepřestane bavit. Její tiché praskání a mírné brnění na pokožce stimuluje naše smysly. Důležité: Koho trápí suchá pokožka, nesmí ji po koupeli zapomenout řádně hydratovat!

  1. Olejová a krémová koupel

Olejová koupel zásobí pokožku dostatečným množstvím tuku. Nejčastěji bývá obohacena o éterické oleje, které vyvolávají různé nálady podle aktuální potřeby. Citrusové vůně osvěžují, zatímco heřmánek a vanilka zase uvolňují. Kombinace vysoce kvalitních olejů a rostlinného mléka v krémové koupeli čistí a zvláčňuje pokožku.

  1. Léčivá koupel

Do této kategorie patří přísady, které představují správnou volbu při potížích s nachlazením, svaly nebo klouby. Eukalyptus, meduňka, tymián a smrkové jehličí uvolňují dýchací cesty, extrakty z čertova drápu (herpagofyt ležatý) zase zmírňují bolesti zad.