Active Beauty
ACTIVE BEAUTY měsíce: Marta Rajohnson

ACTIVE BEAUTY měsíce: Marta Rajohnson

Kdy Vás poprvé napadlo, že byste se mohla stát vizážistkou?
Už od malička mě to táhlo k výtvarnému umění. Jako dítě jsem si hodně kreslila, navrhovala oblečení na panenky Barbie, chodila “na výtvarku”… Začala jsem také závodně tancovat, kde bylo výrazné soutěžní líčení samozřejmostí, takže člověk se nebál experimentovat. Na vysoké škole jsem se občas objevila před foťákem jako fotomodelka. Většinou jsem se líčila sama. Tahle část mě na tom celém bavila nejvíce. Během studia jsem pro zábavu začala líčit pro amatérské fotografy a postupem času se z toho nenápadně stala moje profese. Přišlo to tak nějak samo.

Odkud čerpáte inspiraci pro svou práci?
Někdy z nějakého kusu oblečení, občas z přírody... Dost často mi líčení vzniká pod rukama v průběhu procesu, kdy například testuji novou paletu stínů a nemám jasnou vizi. No a samozřejmě mě ovlivňují, asi jako většinu lidí, sociální sítě, protože to je nekončící přísun inspirace. Člověk se ani nesnaží něco kopírovat, ale tím, jak na něj skáče jeden dokonalý look za druhým, tak ho to ovlivňuje. Sleduji hlavně profily, co mě můžou nějak obohatit.

Co pro Vás znamená ženská krása?
Ženská krása tkví v mnoha věcech. Ve svobodě být sama sebou. V sebevědomí. Je to o uvědomení si, že každý jsme jedinečný. A přesně ty rozdíly nás dělají krásnými. Což je v dnešní době díky sociálním sítím hrozně těžké. Mnoho mladých dívek má pocit, že pokud nevypadají jak z filtru na Instagramu, tak je s jejich vzhledem něco špatně.

V posledních letech se do popředí zájmu dostává rozmanitost každého z nás. Projevuje se toto téma i v líčení?
I v líčení můžeme pozorovat mnohem větší svobodu a diverzitu. Nedominuje žádný unifikovaný styl a existuje nepřeberné množství možností. Každý si může vybrat to, v čem se cítí skvěle. Vůbec nezáleží na barvě pleti nebo pohlaví. Je to super.
Změnil se za poslední rok přístup žen k líčení?
Díky nutnosti nosit roušky a respirátory přestala spousta žen používat rtěnku a často i make-up. Chtěly se tím vyhnout nechtěnému setření nebo obtisku. Výjimkou jsou ty, které byly naopak nuceny začít používat více krycí make-up, neboť se jim díky roušce zhoršila pleť. Máme tu pro to i nový termín – maskne.

Jaké jsou trendy tohoto podzimu? Máte pro nás nějaký tip?
Například linky všeho druhu, kočičí, výrazné grafické. Současným trendem je hnědá linka začínající až u vnějšího koutku, ne po celé délce oka.

Jaký typ líčení preferujete Vy sama?
Já osobně miluji právě linky všeho druhu, krásně zvýrazní oči bez pocitu přehnaného líčení. Když se chci více rozšoupnout, sáhnu po oblíbené rudé rtěnce.

Marta Rajohnson
Pravidelně spolupracuje s předními českými fotografy a celebritami. Zároveň se specializuje na svatební líčení. Inspiraci na kreativní looky naleznete na jejím Instagramu @martasantorova.

Chcete se o Martě dozvědět více?

Pak si pusťte další díl našeho #dmpodcastu. Přejeme příjemný poslech.