Menu

Posilujte obranyschopnost svého děťátka

Prozradíme vám, jak posílit imunitu vašeho potomka

Home » Životní styl » Posilujte obranyschopnost svého děťátka - 08.2020

Trpí vaše dítko neustále nějakou nemocí? S našimi tipy jim můžete předcházet. Imunitní systém dítěte se liší od toho, kterým disponují dospělí, protože se musí nejprve dostatečně vyvinout. Proto bývají děti obecně náchylnější k nemocem než dospělí. Tři až čtyři infekce ročně, většinou ale banální, bývají u dětí zcela normální. Bohužel si jimi děti musí projít, protože se jedná o jediný způsob, jak si mohou jejich imunitní buňky vytvořit antigeny, které si s nemocí příště poradí rychleji. Rodiče však mohou imunitu svých dětí posílit.

Tohle posílí všechny děti: Tipy pro rodiče

  1. Šlapání vody: S touto procedurou můžete začít již u menších dětí. Do nádoby nalijte vodu o teplotě asi 18 °C. Poté nechte děti, aby si do vody opatrně stouply a přešlapovaly na místě. Většinou stačí jedna minuta. Při pravidelném začlenění může tato metoda zlepšit imunitní systém. Zvýší se prokrvování, a to včetně sliznic. Imunitní buňky začnou být aktivnější.
  2. Pozor na přehnanou hygienu: Pokud nedovolíte, aby se k vašemu dítěti jen náznakem přiblížily jakékoliv bakterie, není jeho imunitní systém dostatečně stimulován antigeny. Může se tak stát, že imunitní systém dítěte pak začne naopak přehnaně reagovat i na vcelku neškodné podněty. Jednoduše řečeno, u dětí vyrůstajících ve sterilním prostředí se s větší pravděpodobností později rozvinou alergie, jako je senná rýma a podobně.
  3. Pohyb na čerstvém vzduchu: Hraní a dovádění na čerstvém vzduchu v přírodě je to nejlepší pro dětský imunitní systém. Venku přijde dítě do styku s různými choroboplodnými zárodky, a pohyb ho ještě udrží v kondici.

Tipy pro malé děti:

  1. Dostatek spánku: Miminka a batolata potřebují dostatek spánku. U malých dětí jde asi o dvanáct hodin.
  2. Doteky a masáže: Doteky jsou velmi důležité pro rozvoj dítěte, a tudíž i pro jeho imunitu. Dobré pouto mezi rodiči a potomkem dítě ve všech směrech posílí, včetně psychiky. Čím lépe se cítíme, tím lépe funguje naše imunita. Takže se nebojte svého děťátka hodně dotýkat, klidně ho noste v šátku na těle. A i malým dětem můžete provádět jemnou masáž chodidel.
  3. Výjimečná ochrana díky mateřskému mléku: Mateřské mléko obsahuje protilátky, posiluje imunitu dítěte a chrání ho v kojeneckém věku. Vlastní imunitní systém je u dětí v tomto věku sice již aktivní, ale kojení ho podporuje.

Tipy pro školáky:

  1. Strava: Chystejte svému dítěti pokud možno sezónní, lokální a průmyslově nezpracované potraviny.
  2. Rytmus usínání a vstávání: I školáci potřebují dostatek spánku, jejich tělo se ideálně zregeneruje během deseti hodin. Před usínáním by děti neměly trávit čas na telefonu, narušuje to spánkový rytmus.
  3. Saunování: Svého školáka s sebou klidně můžete vzít do sauny. Dítě si samo rozhodne, co je mu příjemné. I kdyby chtělo v sauně strávit jen pět minut, je to v pořádku. A myslete na to, aby se po saunování také zchladilo.
  4. Domácí léky: V tomto případě můžete volit z mnoha možností – například cibulová šťáva. Nakrájejte ji na malé kousky a ty vložte do třtinového cukru nebo medu. Nechte přes noc louhovat. Vzniklý sirup dávkujte dětem po lžičkách. Nebo jim uvařte imunitu posilující čaj z tymiánu a oslaďte ho medem.

Při experimentování s domácími bylinkami z vlastní zahrádky můžete společně se svým dítkem přijít na to, co mu nejvíce prospívá. U dětí však dávejte velký pozor, aby neužívaly žádné ostré éterické oleje jako mátový nebo kafrový. Ty by u nich mohly vyvolat křeče v hrtanu.

Nahoru
OKDalší informace