Menu

Posilování pánevního dna

Začněte s ním včas

Home » Životní styl » Posilování pánevního dna - 04.2018

Poradíme vám, jak rozpoznat, že vaše pánevní dno není zcela v pořádku a jak jej posilovat nebo předcházet jeho ochabnutí.

Jak poznáme oslabené pánevní dno?

Při uvolnění napnuté „houpací sítě“ dochází k sestupu vnitřních orgánů. Důsledkem mohou být pocity tlaku v podbřišku a pocit nekomfortu ve vlastním těle. Mohou se objevit i bolesti v oblasti pánve a bederní páteře.

Z důvodu poklesu vnitřních orgánů může docházet k inkontinenci, zejména při kašli, kýchnutí, smíchu, sportu nebo zvedání závaží. Dalším příznakem je níže uložená děloha a sklopená pochva. Oslabením svalstva kolem řitního otvoru může dojít až k neuvědomělému úniku stolice. Potíže související s ochablým svalstvem pánevního dna způsobuje omezení kvality života, trpí při nich společenský i sexuální život.

Jak můžeme pánevní dno posílit?

Stejně jako ostatní svaly v těle i svalstvo pánevního dna potřebuje pravidelný trénink a posilování, zejména v období po porodu. Mnoho fitness center již nabízí posilování této skupiny svalů jako součást cvičebního programu. Důležité je samozřejmě pravidelně prováděné cvičení. Pomoci může také elektrostimulace, zejména v situaci, kdy si žena, obvykle po náročném porodu, neuvědomuje přítomnost svalů pánevního dna. Často se zapomíná na mladé dívky, i ty by měly začít posilovat pánevní dno.

 

Nahoru
OKDalší informace