Menu

5 tipů pro lepší soustředění během parných dní

Jak si během veder zachovat v práci chladnou hlavu a koncentraci?

Home » Inspirace » 5 tipů pro lepší soustředění během parných dní - 08.2020

Venku svítí slunce, vevnitř se nehne vzduch. Práce v horku je výzvou pro tělo i mysl. Naše tipy vám pomohou soustředit se a udržet si chladnou hlavu.

Jakmile teplota vystoupá nad 30 °C, začneme se i při menším pohybu potit. Není divu, že během horkých letních dní tak snadno ztrácíme koncentraci. Ale i přehřátí a s ním spojené únavě nebo potížím s oběhovým systémem se dá předcházet. Pomáhá vědět, jaké pokrmy nás vnitřně zchladí.

Práce v parnu: 5 tipů pro udržení koncentrace

  1. Teplota v ložnici rozhoduje o kvalitě spánku

Příprava je vše: Pokud kvalitně a dostatečně spíte, předejdete nejen tmavým kruhům pod očima, ale také se můžete během dne lépe soustředit. Předpokladem pro dobrý spánek je příjemná teplota v ložnici. Pokud je v noci v ložnici příliš teplo, má to dle jedné americké studie negativní dopad na koncentraci a reakční rychlost. Peřinu proto vyměňte jen za prostěradlo, okno nechte otevřené dokořán, aby do místnosti proudil čerstvý vzduch, a v případě potřeby zavěste například na radiátor navlhčené utěrky.

  1. Svěží snídaně

Také to, co jíme, ovlivňuje naše soustředění a produktivitu během tropických dní. Už samotná snídaně se tak stává malým pomocníkem pro následující koncentraci. Protože potraviny bohaté na vlákninu a živiny, které zároveň organizmus příliš nezatíží, jako jsou mléčné výrobky, ovoce a obiloviny, dodají tělu při vysokých teplotách důležitou energii. Letní cereálie, jako například kokosová granola s mandlemi, jogurt a čerstvé ovoce představují ideální volbu.

  1. Zchlaďte si obličej, zápěstí a chodidla

V práci se pravidelně vydejte na ochlazující procházku. Krátké přestávky nejen zvýší vaši koncentraci, ale studená voda na zápěstí podnítí také váš oběhový systém. Ve zvláště horkých dnech a při home office můžete také ponořit chodidla do lavoru se studenou vodou, do níž přidáte mátový nebo citronový olej. Pomůže vám to soustředit se a také proti oteklým nohám.

Také můžete mít stále po ruce osvěžující vodu ve spreji a vlhčené ubrousky, které osvěží zejména obličej, šíji a dekolt.

  1. Pijte, pijte, pijte

Ano, všichni víme, jak je pitný režim důležitý, v létě o to víc. Takže během horkých letních dní si ideálně hned ráno postavte k ruce alespoň dvoulitrový džbán s vodou. Jednoduše tak uvidíte, kolik jste toho již vypili. Místo vody si můžete pochutnat také na neslazeném čaji nebo zředěné ovocné šťávě bez cukru.

Obyčejnou vodu pak skvěle doplní kousky ovoce, jako jsou jahody, maliny nebo ananas. I plátky citronu nebo limetky, máta a bazalka promění obyčejnou vodu v okamžiku v lahodný osvěžující nápoj.

  1. Flexibilní čas a pohodlné oblečení 

Každý, kdo má to štěstí, že si může pracovní dobu uzpůsobit dle svých potřeb, by si měl ráno přivstat. Protože dopoledne ještě nestoupají teploty do takových výšek, takže i naše mysl zůstává chladnější a lépe se soustředí.

A pokud zároveň nemusíte dodržovat dress code a nosit uniformu, sáhněte po vzdušném, pohodlném oblečení z přírodních materiálů, například ze lnu nebo hedvábí.

Nahoru
OKDalší informace