Menu

5 důvodů, proč si nasypat do müsli konopná semínka

Tyto malé dodavatele energie bychom všichni měli jíst častěji

Home » Inspirace » Výživa » 5 důvodů, proč si nasypat do müsli konopná semínka - 01.2021

Konopí jako součást životního stylu zažívá v poslední době boom, například ve formě konopného oleje. Svou roli hraje konopí nyní také ve výživě: Konopná semínka se dají volně koupit, obsahují spoustu tuků, bílkovin, vitamínů a také vlákninu a minerály. Jíst je mohou bez váhání i alergici, jelikož semínka neobsahují lepek ani laktózu. Z jejich konzumace pak těží zejména vegani a vegetariáni.

Konopná semínka můžete přidat téměř do všech pokrmů, ať už jde o saláty, müsli, pečivo nebo jogurt. Závisí jen na vaší chuti a preferenci, zda si raději koupíte loupaná, nebo neloupaná semínka. Neloupaná mají obzvláště ořechovou chuť a obsahují také více vlákniny než loupaná. Pokud sportujete, hodí se pro vás loupaná semínka více, obsahují více bílkovin a tuků.

Nemusíte se obávat žádných vedlejších účinků, jelikož semínka zpravidla neobsahují THC, jelikož pochází ze samčí rostliny. Tudíž nemají psychoaktivní látky. Odborníci však varují, že během sklizně mohla semena přijít do styku s částmi rostliny, které THC obsahují. Pokud chcete mít naprostou jistotu, zeptejte se výrobce. Zejména děti, těhotné a lidé, kteří konzumují hodně konopných semínek, mohou mít kvůli kontaminaci zdravotní problémy.

 

5 dobrých důvodů pro konopné semínko

  1. Skutečná bílkovinová bomba

Podíl proteinů se v konopných semínkách pohybuje mezi 20 až 35 procenty, v závislosti na konkrétním produktu. Takže se jedná o skutečnou bílkovinovou bombu. Ještě lepší zprávou je, že semínka obsahují všechny esenciální aminokyseliny. Tato malá zázračná zrníčka jsou proto považována za plnohodnotný zdroj bílkovin, což je v rostlinném světě vzácné. Zejména ve veganské a vegetariánské stravě proto představují ideální potravinu.

  1. Alternativa k tučným mořským rybám

Semínka vedle bílkovin obsahují ale také hodně tuku, a sice toho dobrého: mononenasycené a polynenasycené mastné kyseliny, včetně omega-3 mastných kyselin. Díky tomu tvoří skvělou alternativu k tučným mořským rybám, jejichž konzumaci výživoví odborníci neustále doporučují.

  1. Množství živin a vitamínů

Železo, zinek a hořčík jsou jen tři z mnoha živin, které bychom v konopných semínkách našli. 30 gramů semínek – zhruba jedna porce – obsahuje: 2,4 až 4 mg železa, 40 až 210 mg hořčíku, asi 3 g zinku, 2 až 7 mg vitamínu B3 a 2 mg vitamínu E.

  1. Vláknina: Balzám pro střeva

Konopná semínka obsahují značné množství rozpustné i nerozpustné vlákniny.

Rozpustná vláknina tvoří ve střevě, podobně jako lněné semínko, jakýsi gel. Ve střevním mikrobiomu poskytuje prospěšným bakteriím cenný zdroj živin, může stimulovat trávení a snižovat hladinu cholesterolu.

Nerozpustná vláknina odstraní zbytky a neprospěšné bakterie ze střev. Také se spojuje se sníženým rizikem vzniku cukrovky.

  1. Úleva při PMS

Konopná semínka by údajně měla zmírňovat potíže spojené s PMS. Vědci se domnívají, že symptomy PMS může vyvolávat hormon prolaktin, který se tvoří během těhotenství a kojení, protože psychický i fyzický stres zvyšuje jeho uvolňování.

A nyní vstupují do hry konopná semínka: Obsahují kyselinu gama-linolenovou, která zvyšuje tvorbu prostaglandinu E1, čímž působí proti prolaktinu. Ve studii u žen s PMS vedlo užívání 1 g esenciálních mastných kyselin, včetně 210 mg kyseliny gamma-linolenové, k výraznému snížení symptomů.

Nahoru
OKDalší informace